Aanbevolen: Spy camera
Table of Contents
Sommige steden of gemeenten zetten BE-Alert ook preventief in om hun burgers te informeren over zaken van algemeen belang, bv. hoe zich voor te bereiden op een aangekondigde storm of om u op de hoogte te brengen van grootschalige wegenwerken met sterke mobiliteitsimpact. Dit gebeurt meestal via e-mail. Kijk na of uw profiel op BE-Alert nog up-to-date is (slotenmaker 24 uur).
Bovendien kan u tot vijf adressen registreren. Voeg dus naast uw thuisadres ook zeker het adres van uw werkplaats en andere belangrijke adressen toe (bv. familie) via www. be-alert. be/nl. De sterke stijging van het aantal inschrijvingen op BE-Alert in 2019 doet me bijzonder veel plezier. Blijf actief familie en vrienden aansporen om zich te registeren.
Een snelle en efficiënte verwittiging van zoveel mogelijk burgers is immers van groot belang in noodsituaties. Andermaal, hartelijk dank en vriendelijke groet, Cathy Berx, Gouverneur van de provincie Antwerpen BIN’s die werden opgestart: Dennendael – Withoefse Heide – Guido Gezelle – – Vogelenzang, Datum en uur van de oproep: 02 maart 2020 om 21.
Wanneer onze ploegen ter plaatse gaan stellen ze vast dat er braak werd gepleegd op een raam van de living, links van de woning, door het glas te breken. Een raam aan de achterzijde werd open gezet om een vluchtweg te creëren. De woning werd doorzocht. Voorlopig is het enige nadeel juwelen - slotenmaker 24 uur.
De PZ Grens onderzoekt de feiten verder. slotenmaker 24 uur. Het geluidsfragment van deze BIN-oproep kan u hier beluisteren. Hieronder ook een overzicht van de statistiek m. b.t. deze oproep van BIN Kijkuit alleen… Wij stellen vast dat toch nog 33% van onze leden de oproep wél hebben beluisterd, maar deze niet hebben afgesloten door te bevestigen met het cijfer ‘1’.
Bij bevestiging met het cijfer ‘1’ wordt u immers niet meer terug opgebeld. Op 02/03/2020 krijgt de ‘Politie Zone Grens’ melding van een inbraak aan de Kapellensteenweg te Heide. Het glas van een raam in de living achteraan de woning, werd ingeslagen. Een raam aan de voorzijde werd opengezet door de daders.
Nadeel is voorlopig onbekend. Feiten zijn gebeurd op 02/03/20 tussen 14:30 en 22 uur. Alsook… Op 28/02/2020 krijgt de ‘Politie Zone Grens’ melding van een poging inbraak aan de Beeklei te Heide. Het cilinderslot van de voor- en zijdeur werd afgebroken. De daders zijn echter niet binnen geraakt, er is dus geen verder nadeel. slotenmaker 24 uur.
De PZ Grens onderzoekt deze feiten verder. Deze informatie is afkomstig van de Politie Zone Grens: Kapellensteenweg 32, 2920 Kalmthout - Tel: 03/620. 29.29 - Een nieuwe website van ALLE BIN’s in Kalmthout nu online: Webmaster -tevens bestuurslid- van BIN-Kijkuit, Marco De Meulder, heeft in samenspraak met de gemeente en de andere BIN’s in onze heidegemeente een website ontwikkeld waarop IEDERE inwoner van Kalmthout nu uitgebreide informatie kan terugvinden over de praktische zaken die een BIN aanbelangen, o.
welke straten tot welk BIN behoren en wie je bvb kan contacteren om lid te worden. Ook een aanvraagformulier voor afwezigheidtoezicht kan je hier downloaden. In Kalmthout zijn er in totaal 16 BIN’s, waarvan enkele reeds een eigen website hadden (zoals BIN-Kijkuit). De gegevens die daar op staan zijn in principe hetzelfde voor alle BIN’s, met uitzondering van de zonegebonden informatie zoals het nieuws, het stratenplan en de respectievelijke bestuursleden (slotenmaker 24 uur).
De beller zei een beter voorstel te hebben voor een nieuwe energieleverancier en vroeg om de computer aan te zetten zodat hij een voorstel kon doormailen. Gelukkig vertrouwde het slachtoffer het zaakje niet en na enkele kritische vragen verbrak de oplichter zelf de verbinding - slotenmaker 24 uur. De VREG laat weten dat ze zelf nooit burgers opbelt om te veranderen van energieleverancier: "Als een burger ons belt voor een leveranciersvergelijking dan bezorgen we een volledig overzicht van alle contracten die de leveranciers aanbieden.
Wan… wat? “Wangiri” komt uit het Japans (slotenmaker 24 uur). "Wan" komt van het Engelse telwoord ‘one’ en verwijst naar die ene keer dat de telefoon rinkelt. "Giri" verwijst naar de afbreking van de oproep en komt van ‘kiru’, het Japanse woord voor snijden. Oplichters proberen je nieuwsgierigheid op te wekken en hopen dat je terugbelt naar hun nummer.
De oplichters proberen je zo lang mogelijk aan de praat te houden, waardoor dit al snel kan uitdraaien tot een héél kostelijk telefoontje. Ga niet in op deze telefoontjes (en sms'jes). Bel zelf dus ZEKER NIET terug naar een buitenlands nummer dat je niet kent. Als mensen je echt nodig hebben, zullen ze zelf wel terugbellen (slotenmaker 24 uur).
In een noodsituatie kan je zowel 112 als 101 bellen om één van de drie hulpdiensten (brandweer, ambulance of politie) te bereiken. slotenmaker 24 uur. In alle gevallen word je geholpen, ook als je geen of de verkeerde keuze zou maken. Eén keuzemenu voor de twee noodnummers: Ongeacht of je 112 of 101 belt, laat het keuzemenu je toe om te kiezen welke hulp je nodig hebt: van de brandweer, de ambulance of de politie.
Dit keuzemenu maakt het gemakkelijker om in noodsituaties een keuze te maken en helpt vermijden dat je oproep wordt doorgeschakeld van 112 naar 101 (of vice versa) (slotenmaker 24 uur). Het menu lijkt op dat van de app 112 BE, waarmee je via een icoon de hulp kiest (ambulance, brandweer of politie) die je nodig hebt.
Ter herinnering: in België raadt de FOD Binnenlandse Zaken aan om voor dringende hulp van een ambulance of de brandweer naar het nummer 112 te bellen. Voor de politie kan je ook naar 101 bellen. Achter deze twee nummers gaan twee verschillende noodcentrales met verschillende processen voor de behandeling van noodoproepen schuil: één voor medische hulp en de brandweer, de andere voor de politie.
Door deze doorschakeling kon je kostbare tijd verliezen. Hoe dan ook, je zal in alle gevallen geholpen worden indien je naar de noodnummers 112 of 101 belt. Ook als het niet lukt om een keuze te maken, of als je de verkeerde keuze zou maken krijg je een operator aan de lijn.
Het werkt op een gelijkaardige manier als de app 112 BE, namelijk door een eenvoudige keuze aan te bieden tussen ambulance, brandweer of politie voordat je een operator aan de lijn krijgt (slotenmaker 24 uur). Als je een smartphone hebt, kan je de app 112 BE ook als alternatief gebruiken voor het keuzemenu (zie verder in deze mail).
Indien je een verkeerde keuze maakt, word je -net zoals voorheen- door de operator naar de juiste noodcentrale doorgeschakeld. PS. In het Brussels Hoofdstedelijk Gewest hoor je de boodschap in het Nederlands én het Frans. In de provincie Luik hoor je het keuzemenu in het Frans én het Duits - slotenmaker 24 uur. Het belangrijkste voordeel van deze app is dat je de noodnummers niet moet onthouden en je deze dus ook niet kan vergeten als je in paniek bent.
Je wordt na je keuze verbonden met de bevoegde noodcentrale zonder het keuzemenu te horen. Als je meerdere diensten tegelijk nodig hebt, bijvoorbeeld zowel de ziekenwagen als de politie, kan je best “ziekenwagen of brandweer” kiezen zodra er sprake is van een medisch noodgeval. Maar ook als je een verkeerde keuze maakt zal de operator je altijd verder helpen.
De indicatie van de plaats waar je je bevindt wordt dan via sms gestuurd naar de noodcentrale in plaats van via internetverbinding. De operatoren krijgen zo al een indicatie van waar u zich bevindt. Natuurlijk blijven de noodcentrales ook bereikbaar via vaste telefoon en GSM. :De noodcentrales kunnen je dankzij deze app makkelijker terugvinden.
De app stuurt je positie naar de noodcentrale zodra je belt en stuurt daarna elke 30 seconden een update van je positie. De app kan zo een kostbare tijdswinst opleveren. Heb je de noodcentrale(s) gebeld en reageer je daarna niet meer, laten de noodcentrale(s) je smartphone rinkelen zodat de hulpdiensten je makkelijker kunnen terugvinden en helpen.
Het is namelijk mogelijk dat iemand vanop een andere locatie belt om een noodgeval te melden (bijvoorbeeld een zoon of dochter die belt voor zijn of haar moeder die op een andere plaats woont en die hem/haar heeft laten weten dat ze onwel is). Wees dus niet verwonderd als de operator je vraagt om het adres dat hij op zijn scherm ziet te bevestigen als de plaats waarnaar de hulpdiensten zich moeten begeven.
Zij kunnen dan via berichten met de noodcentrale communiceren. Als je niet doof of slechthorend bent en geen spraakstoornis hebt, zal de noodcentrale slechts uitzonderlijk de chatfunctionaliteit activeren als de operator de oproeper niet kan verstaan. Dit kan bijvoorbeeld als er te veel achtergrondlawaai is of als de oproeper geen van de landstalen of Engels praat.
Table of Contents
Latest Posts
Wat Is Het Beste Alarmsysteem Voor Thuis
Afzetpalen Huren
Afzetpalen Rood Wit
All Categories
Navigation
Latest Posts
Wat Is Het Beste Alarmsysteem Voor Thuis
Afzetpalen Huren
Afzetpalen Rood Wit